مقالات

معرفی انواع ماسک زعفرانی،‌ راهی مطمئن برای حفظ سلامت پوست

پوست یک از بزرگ‌ترین اعضای بدن ماست و مراقبت از آن امری بسیار ضروریست. یکی از راه‌های محافظت از پوست استفاده از ماسک‌های مختلف است، ماسک زعفرانی از آن دسته گزینه‌هایی است که می‌تواند در درخشش پوست بسیار موثر باشد. ماسک صورت زعفرانی تنها در عرض چند دقیقه آماده می‌شود و تاثیرات شگفت‌انگیزی روی پوست صورت دارد. در این مطلب قصد داریم تا ابتدا در خصوص خواص زعفران و در ادامه انواع ماسک‌های زعفرانی صورت را برای پوست‌های مختلف معرفی کنیم.

خواص ماسک زعفران

  • درخشندگی پوست افزایش می‌یابد.
  • پوست‌های مرده را از بین می‌برد.
  • چربی پوست را متمایل می‌کند و رطوبت رسانی را افزایش می‌دهد.
  • باعث جلوگیری از جوش و آکنه می‌شود.
  • سرعت روند پیری زودرس را کاهش می‌دهد.
  • جای زخم و جوش را از بین می‌برد.
  • مشکلات پوستی را تسکین می‌دهد.

 

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی انواع ماسک‌ها بپردازیم، لازم است تا به نکاتی درباره ماسک‌های طبیعی اشاره داشته باشید.

توجه داشته باشید که حتما قبل از اینکه بخواهید ماسکی که آماده کرده اید را روی تمام سطح پوست خود استفاده کنید، بهتر است مقداری از آن را روی قسمتی از پوستتان امتحان کنید تا حساسیتی به مواد تشکیل دهنده آن نداشته باشید.

انواع ماسک زعفرانی

ماسک زعفران و ماست: مناسب برای پوست چرب

کسانی که دارای پوست چرب هستند می‌بایست از ماسک زعفران و ماست استفاده کنند. برای تهیه ماسک زعفران ماست،‌ مقداری زعفران را برای مدتی در ماست خیس کنید و سپس یک قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید و مخلوط نمایید. اجازه دهید تا ماست کاملا رنگ زرد را به خود بگیرد؛ سپس صوتتان را کاملا با این ماسک  و پس از چند دقیقه صورتتان را آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و توت فرنگی: مناسب برای پوست‌های نرمال و معمولی

ترکیب زعفران و توت فرنگی را می‌توانید به عنوان یک ماسک روزانه استفاده کنید. برای تهیه این ماسک می‌بایست چند عدد توت فرنگی را حسابی له کنید تا به خمیری تبدیل شوند. سپس 2 الی 3 رشته زعفران را آن‌ها اضافه کنید و روی سطح پوستتان آن را پهن کنید و کمی ‌بعد با آب سرد صورتتان را بشویید. از آنجایی که توت فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین و پروتئین است برای بهبود و درخشندگی پوست صورت بسیار موثر و مفید است.

ماسک زعفران و آرد: مناسب برای پوست مختلط و ترکیبی

غالبا پوست در حالت عمومی‌در برخی از قسمت ها خشک و در برخی دیگر چرب است. از همین رو برای این دست از پوست ها که مختلط و ترکیبی هستند،‌ ماسک زعفران و آرد می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای تهیه ماسک زعفران و آرد،‌ حدود 2 الی 3 قاشق را به همراه چند تار رشته زعفران با کمی ‌شیر حسابی با هم مخلوط کنید و سپس خمیر بدست آمده را روی پوست صورتتان بمالید؛ پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید. این ماسک به شما کمک می‌کند تا پوستی درخوشان و عاری از آکنه و جوش داشته باشید.

 

ماسک زعفران و چوب صندل: مناسب برای پوست خشک

از دیگری ترکیبات زعفرانی که می‌توانید برای حفظ سلامتی پوستتان استفاده کنید، ماسک زعفران و چوب صندل است. این ماسک برای کسانی که پوستی خشک دارند فوق العاده است. برای تهیه این ماسک می‌بایست یک قاشق پودر چوب صندل را با کمی‌شیر مخلوط کنید و بعد مقداری زعفران اضافه کرده و اجازه دهید این مواد به مدت یک ساعت در ظرف بمانند. سپس سطح پوستتان را به طول کامل با مواد بپوشانید و اجازه دهید حدود 30 الی 40 دقیقه روی پوستتان بماند تا خشک شود، سپس با آب سرد صورتتان را بشویید.

ماسک زعفران و آلوئه ورا: مناسب برای پوست چرب

یکی از ترکیبات معجزه آسایی که برای پوست‌های چرب بسیار توصیه می‌شود،‌ ماسک زعفران و آلوئه ورا است. این ماسک را می‌توانید روزانه روی پوست صورتتان استفاده کنید و پوستی شاداب و شفاف داشته باشید. برای تهیه این ماسک چند تار زعفران را در شیر حل کنید و دو قاشق ژل آلوئه ورا به آن اضافه کنید و این مواد را باهم ترکیب کنید و روی صورتتان بمالید. پس از این که مواد روی پوستتان خشک شد صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک زعفران و شیر: مناسب برای پوست مستعد آکنه

زعفران راه حلی مناسب برای کسانی که پوستشان با آکنه درگیر است. برای تهیه ماسک زعفران و شیر یک چهارم فنجان شیر را با سه الی چهار رشته زعفران ترکیب کنید و اجازه دهید 3 ساعت این مواد باهم خیش بخورند. سپس این محلول را روی پوستتان استفاده کنید و 10 الی 15 دقیقه بعد صورتتان را بشویید. شیر به دلیل خاصیت سفت کننده طبیعی که دارد به حفظ پوست صورت شما کمک می‌کند و همچنین از آن می‌توان به عنوان یک تمیزکننده قدرتمند هم استفاده کرد.

لازم به ذکر است در صورتی که به مواد لبنی حساسیت دارید می‌توانید از گلاب به جای آن ها استفاده کنید.

 

ماسک مخصوص زعفران و ماست: مناسب برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین ماسک‌های زعفرانی، ترکیب زعفران و ماست است. این ترکیب می‌تواند در رطوبت دهی و نرم شدن پوست صورت شما بسیار تاثیرگذار باشد. برای تهیه این ماسک زعفران و ماست موارد نیاز عبارت از نصف فنجان ماست طبیعی،‌3 قاشق سوپ خوری عسل و 1 قاشق غذا خوری زعفران است. به منظور تهیه این ماسک هم ابتدا ماست، عسل و زعفران را با هم مخلوط کنید تا یک رنگ طلایی کمرنگ به خود بگیرد و سپس مواد را روی پوستتان بمالید و اجازه دهید بین 15 الی 20 دقیقه روی صورتتان بماند. سپس با آب ولرم ماسک را از صورت خود بشویید و از لطفا و شفافیت پوست خود نهایت لذت را ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 − یک =